Sunday 5 June 2011

PRO-MAHASISWA UMS SERU MAHASISWA SOKONG PENDIRIAN PEMUDA PAS-UMNO:ISU VIDEO

2 Jun 2011, Khamis- Pro-Mahasiswa UMS menyeru kepada seluruh mahasiswa menyokong pendirian Pemuda Pas-Umno yang menolak budaya politik fitnah, termasuk juga video seks yang melibatkan Dato Seri Anwar Ibrahim. Ketua Pemuda BN, Saudara Khairy,Ketua Pemuda PAS, Ustaz Nasarudin dan bekas Mufti Perlis, Prof. Madya Dr. Asri Zainul Abidin hadir dalam satu forum bertajuk "Fitnah: Ancaman Umat Akhir Zaman". Dan ketiga-tiga panel sebulat suara menolak budaya politik yang mengaibkan individu-individu tertentu dalam politik.

Justeru, Pro-Mahasiswa UMS menyokong pendirian Pemuda PAS-Umno yang menolak budaya politik sedemikian dan mengajak seluruh mahasiswa di Malaysia bersama-sama Pro-Mahasiswa menolak budaya politik fitnah dan mengaibkan ini. Pro-Mahasiswa berpandangan, sekiranya politik fitnah dan mengaibkan ini berterusan, budaya ini mampu menjadi ikutan mahasiswa di kampus. Politik kampus akan mula dicemari budaya fitnah ini sekiranya tidak dibendung dengan lebih awal.

"Kita tidak mahu politik kotor dan mengaibkan ini menjadi satu budaya di kampus. Apatah lagi di kampus seperti UMS. Secara amnya mahasiswa UMS tidak gemar dengan sentimen politik fitnah ini. Kami mahukan politik yang bersih dn adil"

Pro-Mahasiswa UMS juga menasihatkan mana-mana ahli politik agar tidak menggunakan isu-isu peribadi untuk dijadikan sasaran bahan politik fitnah dan mengaibkan. Pro-Mahasiswa secara tegas dan berani menolak budaya politik fitnah dan mengaibkan.


No comments:

Post a Comment