Wednesday 13 July 2011

RUMAH SEWA:RUMAH SEWA: Pro-Mahasiswa Turun padang sediakan alternatif buat mahasiswa

11 Julai 2011-Bermula pada hari ini, Pro-Mahasiswa UMS KK akan mengadakan pencarian rumah sewa di sekitar kawasan Sepanggar, Kota Kinabalu. Misi pencarian rumah sewa ini adalah sebagai menyediakan satu alternatif kepada mahasiswa yang tidak mendapat kolej kediaman tetapi berkemampuan untuk menyewa rumah sekitar kawasan Sepanggar atau berhampiran UMS.Hal ini kerana, pada semester lepas, kebanyakkan mahasiswa yang tidak mendapat tempat dikolej kediaman terpaksa menginap di bilik rakan yang lain.
Bagi mencapai Misi ini, Pro-Mahasiswa telah menubuhkan jawatankuasa khas, terdiri daripada mahasiswa sendiri yang akan turun padang ke sekitar perumahan di Sepanggar dan berhampiran UMS bagi mencari alamat rumah sewa. Setakat ini , beberapa kawasan perumahan telah dikenal pasti disekitar Sepanggar.

Pihak Pro-Mahasiswa seterusnya akan menghubungi pemilik rumah tersebut bagi mengenal pasti keadaan rumah sewa tersebut, kadar sewaan, kemudahan yang disediakan dan sebagainya. Kemudian, pihak Pro-Mahasiswa akan mempamerkan iklan rumah sewa di laman sosial Facebook beserta maklumat rumah tersebut secara berfasa kepada seluruh mahasiswa.

Selain itu, pihak Pro-Mahasiswa juga akan menyebarkan iklan kepada masyarakat sekitar Sepanggar bagi mencari rumah sewa kepada mahasiswa.

Pro-Mahasiswa mengalu-alukan sebarang maklum balas berkenaan hal ini. Di harap, dengan usaha ini, dapat membantu meringankan bebas mahasiswa.

Dari Mahasiswa Untuk Mahasiswa

No comments:

Post a Comment